Un TICB social, solidari i de reconeixements
El Trofeu Internacional Ciutat de Barcelona es troba ja en ple compte enrere de cara a la cita del pròxim dissabte 25 de novembre, quan a partir de les cinc de la tarda el Poliesportiu La Salle Bonanova acollirà la 36a edició d’aquesta cita tan prestigiosa com tradicional.
Serà un Ciutat de Barcelona amb un gran cartell esportiu, amb la presència del vigent campió d’Europa absolut, l’alemany Dang Qiu, al capdavant d’una llista de tops que completen el suec Anton Källberg, el francès Simon Gauzy i l’espanyol Álvaro Robles. Per tercera vegada, el TICB comptarà amb dues jugadores entre la selecta llista de vuit participants, una iniciativa consolidada que ha dotat el torneig de caràcter mixt sense deixar de ser de prova única. Així, Sofia-Xuan Zhang i Camila Moscoso seran entre la participació local, en la qual també hi haurà Marc Duran i Miguel Ángel Vílchez.
Però més enllà dels aspectes merament esportius, també un any més es vol que el Ciutat de Barcelona sigui una festa participativa que faci que els espectadors que vinguin a La Salle passin una vetllada amena i entretinguda més enllà dels set partits que decidiran el campió del torneig.
Al llarg de la tarda, a La Salle hi haurà moments per al compromís social, per a la solidaritat, per al reconeixement a dos campions catalans i per a descobrir qui són els vuit espectadors a qui la sort els permet marxar cap a casa amb un preuat obsequi, la samarreta d’un dels jugadors o jugadores participants en aquest TICB 2023.
Donatius solidaris amb el projecte PortAventura Dreams
El Ciutat de Barcelona vol ser solidari per segon any consecutiu amb un dels projectes socials de la Fundació PortAventura. En aquesta ocasió, els donatius que es recullin en el marc del torneig aniran destinats al projecte Dreams, una iniciativa que fomenta el valor de l’oci i els moments d’unió familiar dintre del procés de recuperació d’una malaltia o d’atenció d’una discapacitat. Les instal·lacions de PortAventura compten amb un village de gairebé nou mil metres quadrats equipat amb sis bungalows familiars adaptats per a persones amb mobilitat reduïda i diversos espais comuns per al lleure i l’oci. El projecte Dreams ofereix a les famílies que tenen algun nen o nena afectat d’alguna problemàtica de salut l’opció de fer uns dies d’estada en aquest village i poder gaudir d’un programa d’activitats lúdiques que té en compte la situació particular de cada cas. Al pavelló de La Salle hi haurà un estand on es podran fer donatius solidaris per al projecte Dreams, i totes les persones que facin aportacions econòmiques rebran butlletes per participar en el sorteig d’entrades i altres premis de PortAventura que es farà en l’interval entre les semifinals i la final.
Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones
Si la celebració del torneig Ciutat de Barcelona habitualment dintre de la segona quinzena de novembre és sempre un marc idoni per fer-se ressò del Dia Internacional contra la violència de gènere, amb més raó ho és encara en aquesta ocasió, que el torneig s’escau el mateix 25 de novembre. Com ja s’ha fet en anteriors ocasions, abans de començar la competició es farà la lectura del Manifest del món de l’Esport per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones, una iniciativa que en l’àmbit de l’esport vehicula la Secretaria General de l’Esport i a la qual s’adhereixen federacions, clubs i entitats esportives d’arreu del país des d’uns dies abans fins a uns després del 25 de novembre, data d’aquest Dia Internacional que vol conscienciar vers aquest problema de seguretat pública que és una de les grans xacres socials que cal erradicar.
Reconeixements de la FCTT
Al llarg de la vetllada, es faran diversos reconeixements a jugadors i jugadores del tennis de taula català que han assolit èxits remarcables en l’últim any. Entre els esportistes que rebran guardons hi haurà Ladimir Mayorov, campió del Top Europeu U11 disputat el mes passat a la ciutat belga de Lieja, a més de la resta de medallistes catalans en competicions europeees de la temporada passada; Irina Gimeno, Roc Gibert, Roger Quesada, Renata Shypsha, Svetlana Skobkina i Álvaro Valera. Un moment especial serà el de l’homenatge a Josep Madurell, que aquest estiu passat a Oslo es va proclamar campió d’Europa de veterans en la categoria de més de 85 anys. El Ciutat de Barcelona també serà el marc en el que es reconeixerà la figura de Joan Arnau, president de la Federació Catalana de Tennis de Taula del 2011 al 2021 i que fa uns mesos va ser nomenat president d’honor. L’actual president, Agustí Masip, lliurarà a Joan Arnau la insígnia de la federació reservada només a les més destacades distincions.
Sorteig de samarretes dels vuit participants
Un any més, cada un dels vuit jugadors i jugadores participants al torneig dona a l’organització una samarreta per tal que sigui sortejada entre el públic assistent. Al llarg de la tarda, al vestíbul d’accés del pavelló de La Salle es vendran números per participar al sorteig de les vuit samarretes, al qual es procedirà en l’interval previ a la gran final. Aquest sorteig és ja tota una tradició dintre del Ciutat de Barcelona, un moment que el públic passa d’espectador a protagonista comprovant si el número que l’atzar escull els crida a enfilar el camí cap a l’àrea de joc, on cada jugador o jugadora lliura la seva samarreta al nou destinatari. Com més números s’adquireixin, més possibilitats de ser un dels vuit agraciats que marxarà de La Salle una mica més carregat del que hi haurà entrat.